כך תשמרו על הסוכה לאורך שנים - 6 טיפים חשובים

כך תשמרו על הסוכה לאורך שנים - 6 טיפים חשובים

כך תשמרו על הסוכה לאורך שנים - 6 טיפים חשובים
מאת: חן בן צבי

חג הסוכות הוא זמן משמח ומאחד, אך בעוד שבפורים מקסימום צריך למצוא תחפושות ובחג השבועות מקסימום צריך לאתר מתכונים חלביים, בסוכות הסיפור מעט יותר מאתגר.  

צריך להתעסק עם בניית סוכה, לוודא שהיא תחזיק מעמד לאורך כל ימי החג, ולקוות שלא נגלה שבמהלך השנה היא צברה עובש, או התעקמה, כך שהיא כבר אינה סוכה כשרה.

כיצד אם כן ניתן להבטיח שהסוכה תשרת לאורך שנים במצב מעולה, וזאת למרות שמדי שנה היא עומדת במשך שבוע שלם בחוץ וברוב הפעמים יורד עליה גשם?

ראשית, אם מחפשים סוכה למכירה, אז רק סוכה לנצח, ממש כפי שתמצאו אצלנו. שנית, יש עוד מספר דברים שמוטב לעשות בשוטף, לאחר הרכישה. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הסוכה איתנה ויציבה לאורך זמן:

לגזור ולשמור

  • הגנו על הסוכה לאורך כל ימי החג: כפי שציינו, תמיד בסוכות מגיע הגשם הראשון. מילא שהגשם הורס את קישוטי הנייר, אך הוא גם עשוי להיות מלווה ברוחות עזות שמסכנות את עמידות הסוכה. אי לכך רצוי לעשות שני דברים: 
  1. ראשית, לוודא שכל המוטות מחוברים עד הסוף ולפי ההוראות, ושהיריעות/הבדים שעוטפים את הסוכה מהודקים כראוי.
  2. שנית, הרחיקו מהסוכה חפצים קלים שעלולים לעוף עליה. זה כולל ריהוט גינה, משחקים של ילדים, עציצים לא יציבים וכדומה.

 

  • אוורור: למרות הצורך בהגנה מפני גשמים, חשוב לאפשר אוורור תקין של הסוכה, וזאת כדי למנוע הצטברות של לחות וריקבון. מכאן שאם משתמשים בסכך צפוף שאינו מאפשר כניסה מרובה של אוויר, הקפידו להשאיר מדי פעם חלון, או דלת פתוחה.

 

כמו כן, בעת אחסון סוכה מודולרית לאורך השנה, הקפידו לוודא שהיא מאוחסנת רק לאחר שהיא יבשה ונקייה, אחרת עלול להיווצר עובש.

 

  • הגנה מפני שמש: אין ספק שלאורך חג הסוכות קשה לשלוט על החשיפה של הסוכה לקרני השמש, אך לאחר שהחג יוצא, רצוי להקדים לקפל את הסוכה ולאחסן אותה במקום מוצל.

 

קרינת שמש ישירה וממושכת עלולה לגרום לבד להתייבש, להצהיב ולהתפורר, וזאת נכון גם כשמדובר בבד איכותי, ממש כפי שאנחנו בסוכות דיל מציעים (בד מצנח עמיד וחזק!).

 

  • הרחקת מזיקים: סוכות הן מקום אהוב על שלל חרקים, ולכן מספיק שיש חור קטן במוט (רלוונטי עבור סוכה טלסקופית), והחרק יימצא אם דרכו פנימה. מה עושים? מקפידים על סגירה הדוקה של חורים וסדקים, לא משאירים בסוכה מזון ללא השגחה, ואם עולה הצורך, נעזרים בחומרי הדברה.

 

  • בחירת סכך איכותי: השקיעו בסכך איכותי שעשוי מחומרים עמידים, ממש כפי שאנחנו מציעים - סכך במבוק מחוטא נגד מזיקים באיכות משופרת. ברגע שבוחרים בסכך מקצועי, ניתן ליהנות ממנו מדי שנה בשנה באופן אידאלי - ללא בלאי שמצריך רכישה מחודשת.

 

  • אחסון נכון: לאחר החג, יש לפרק את סך החלקים בצורה מבוקרת ומסודרת. ללא מכות פטיש חזקות, ואם בכל זאת נעזרים בפטיש, תבחרו בפטיש מעץ או מגומי. כמו כן, הימנעו מלכופף או לשבור את הסכך, ואם מבחינים בלכלוך (כולל עלים יבשים שעשויים להירקב), הקפידו להסיר ולנקות.

שנסכם?!

בעזרת כמה פעולות פשוטות של תחזוקה נכונה, תוכלו ליהנות מהסוכה שנה אחר שנה. כמו כן, כל עוד תרכשו דרכנו סוכה במבצע, אתם כבר מתחילים מנקודת יתרון – לא רק מחירים מעולים, אלא מדובר בסוכה מעולה שצברה מוניטין!

הסוכה סופר איכותית ונחשבת מאוד חזקה. מדובר בסוכה שמגיעה עם דף הוראות שממזער תקלות וחשוב מכל, מדובר בסוכה שמגיעה עם 10 שנות אחריות!