זמן שמחתנו - רעיונות שיעשו שמח בסוכה!

זמן שמחתנו - רעיונות שיעשו שמח בסוכה!

זמן שמחתנו - רעיונות שיעשו שמח בסוכה!
מאת: חן בן צבי

חג הסוכות מתואר כימים של שמחה מיוחדת. המקורות היהודיים מתייחסים אליו כאל "זמן שמחתנו", ואכן בתקופת בית המקדש נהגו לקיים טקס מרגש של הנסכת מים על המזבח, כהודיה ובקשה לגשמי ברכה.

אירוע זה שכונה "שמחת בית השואבה", היה מלווה בחגיגות מרהיבות שכללו שירים וריקודים, כאשר ביום האחרון של החג, יום שמכונה "הושענא רבה", נהוג לקיים תפילות מגוונות ומיוחדות.

לכאורה, יש לא מעט חגים שמורים לנו להיות בשמחה, כך הדבר בפורים ובכל שלושת הרגלים, אך בחג הסוכות מדובר במצווה מאוד חשובה. מבקשים לשמוח בחג? יש כמה דברים פשוטים ומהנים שבהחלט יכולים לסייע לכם ולילדים ליהנות מימי החג בצורה מרבית - קבלו מספר רעיונות שווים!

7 רעיונות משמחים לחג סוכות

אל תוותרו על סוכה - קודם כל תקימו סוכה. אם בשביל המצווה ואם בשביל הנשמה. כאשר יש סוכה, הרבה יותר קל להתחבר למהות של החג. עם זאת, פה אנו מציעים להקים סוכה בצורה מהירה ופשוטה. אם תתחילו להתעסק עם מציאת חלקים ובנייה מסורבלת, אתם עשויים לאבד עניין ואף לחוש שנפלה עליכם משימה. ההמלצה שלנו היא לחפש סוכה למכירה שנחשבת איכותית וקלה להקמה. מבטיחים לכם שכל עוד תבחרו בסוכות שלום, תיהנו מבנייה מהירה ויעילה.

 

קישוטים לחג סוכות – יש סוכה? עכשיו צריך לוודא שיהיה נעים לשהות בה. כאן כל אחד מוזמן לבחור באופציה העדיפה עליו. מרגישים יצירתיים? הכנו לכם כתבה מלאה ברעיונות מיוחדים (תציצו).

רוצים להעביר את המשימה לילדים? פשוט רכשו עבורם כמה ניירות צבעוניים, הכינו להם מהדק סיכות ודבק, ותשאירו להם לטפל במשימה. הכי פשוט? להכין שרשראות, אך יש אינספור אפשרויות מקסימות - תשקיעו כמה שעות ולאורך כל השבוע תתמלאו בגאווה כאשר תיכנסו לתוך סוכה יפה וחגיגית.

 

אירוח בסוכה – אולי לארח חברים ובני משפחה כרוך במעט טרחה, אבל תהיו בטוחים שאין כמו לארח בסוכה. עצם האירוח פותח את הלב, מאפשר להיפגש עם אנשים אהובים, מעניק לחג משמעות נוספת ומחבר בין לבבות. לא אוהבים לבשל? תמיד ניתן לעשות קיצורי דרך עם אוכל מוכן ותמיד אפשר לבקש מכל אורח להביא מנה.

 

שירה וריקודים - על סוכות נכתבו חלק משירי החג היותר יפים ומוכרים, וזוהי הזדמנות למצוא מספר שירים אהובים, להדפיס על דף נאה ואף לצרף כלי נגינה למסיבה: תופים, חליל, מפוחיות וכדומה. תהיו בטוחים שאם בסוף הארוחה תערכו ערב שירה, יעלו לא מעט חיוכים.  

בין השירים המוכרים והאהובים, נמליץ על הרשימה הבאה: שלומית בונה סוכה, סוכתי הסוכה, בסוכה שלנו, פטיש מסמר, חג האסיף ועוד.

 

תחרויות וחידות - אין כמו קצת תחרותיות כדי לייצר עניין ולאסוף את כולם. תכינו שאלון טריוויה על סוכות, תנו נקודות ותכריזו שהמנצח מקבל מנה כפולה של עוגה!

רוצים שאלון מוכן? תציצו כאן! רוצים תחרויות מעט יותר אקטיביות? יכולים לשחק עם ארבעת המינים. ניתן לשאול למי יש ריח אך אין טעם, או למי יש טעם אך אין ריח. ניתן לאפשר לילדים למשש חלק מארבעת המינים ולנחש במה הם מחזיקים. ניתן לערוך תחרות אכילת תפוחים, ניתן לערוך תחרות הכנת קישוט לסוכה עם 3 מרכיבים (למשל עלים, דבק וחרוזים) וכדומה - תהיו יצירתיים.

 

סיור בשכונה – אין כמו להסתובב בשכונה עם המשפחה בערבים הנעימים של שבוע החג, תוך כדי איתור הסוכה היפה ביותר. זוהי הזדמנות להציץ לחצרות של שכנים, לומר שלום, לבחון מגוון עיצובים, לקבל רעיונות עבור שנה הבאה, וכמובן להכריז מיהי הסוכה המנצחת.

 

אוכל טעים - תשקיעו בהכנת ארוחות חגיגיות. אם עבור ערב החג ואם עבור שאר ימות החג. לכל עדה ומשפחה מאכלים מסורתיים משלה. אין לכם? זהו בדיוק הזמן לצקת מסורת. תבחרו מספר מאכלים מיוחדים שלא אוכלים לאורך כל השנה ופשוט תפנקו את עצמכם. רוצים לשתף את הילדים? מצאו מספר מתכונים פשוטים, הכינו מצרכים ותזמינו את הילדים למטבח!

 

שלכם - סוכות דיל

מאחלים לכם חג סוכות שמרחיב את הלב ומסייע לצבור חוויות טובות - מקווים שנתנו לכם כמה רעיונות :)