10 טיפים שימושיים לחג הסוכות: מבנייה ועד אירוח

10 טיפים שימושיים לחג סוכות

10 טיפים שימושיים לחג סוכות
מאת: חן בן צבי

חג הסוכות הוא זמן מיוחד של שמחה, אחדות ואירוח, וכאן אנחנו טוענים שתמיד יש מקום לטיפים מנצחים, ובמיוחד לאור העובדה שעוברת שנה בין חג לחג, כך שמסקנות שלמדנו תוך כדי טעייה, אט אט נשכחות ומטואטאות לפינה.

אז בין אם אתם בונים סוכה בפעם הראשונה, או בעלי ניסיון עשיר, תמיד יש מקום להרוויח מטיפים חדשים. לרשותכם 10 טיפים מעשיים שיעזרו לכם להפוך את חג הסוכות לחוויה נעימה, בטוחה ובלתי נשכחת.

מה על הפרק? טיפים בנושא בטיחות, נוחות, שמירת הלכות, קישוטים, יתושים ועוד - שווה להקדיש 2 דק'!

 

תכנון מוקדם:

תכננו את הסוכה שלכם מספר שבועות לפני החג. מה זה אומר? שאם מקבלים החלטה לרכוש סוכה חדשה, מוטב שתעשו זאת עד כשבועיים לפני בוא החג, כל עוד אין עומס, ניתן לערוך השוואות, למצוא סוכה במבצע ולקבל ברוגע החלטה לגבי הגודל הרצוי.

כאן המקום לציין שאתם מוזמנים למצוא אצלנו סוכה טלסקופית בגודל של 1.5 עד 3 מ', ומבחר גדלים של סוכה לנצח. יש סוכה לנצח בגודל של 3/5 מ', בגודל של 3/4 מ', בגודל של 3/3 מ', בגודל של 3/2 מ', וסוכה לנצח בגודל של 2/2 מ'.

 

בטיחות מעל לכל:

אם נודה באמת, גם את הסוכה האיכותית ביותר לוקח יותר מרבע שעה להעמיד, ולכן יש נטייה לסמן וי על המשימה בהקדם הניתן. כאן נעצור להמליץ לבחון היטב את נושא היציבות אל מול רוחות עזות. לפעמים תשומת לב של עוד 10 דק', מייצרת את ההבדל הרצוי שבין סוכה מתפרקת לבין סוכה עמידה לאורך כל ימי החג.

 

סכך איכותי:

הקפידו על סכך כשר שמאפשר ראיית כוכבים. עלי דקל, או במבוק מהווים אפשרויות מצוינות. יותר מזה? תרכשו פעם אחת ולתמיד סכך כשר שיחזיק מעמד לאורך שנים. כאן המקום לציין שאצלנו כל הסוכות מגיעות ביחד עם סכך כשר, ואם רק רוצים, ניתן לרכוש סכך ירוק בנפרד.

 

תאורה יעילה:

השתמשו בתאורת לד חסכונית ועמידה, כאשר מומלץ לשלב תאורה חזקה עם תאורה חלשה, כך שיהיה מענה אידיאלי עבור כל שעה וצורך, במיוחד אם מתכוונים לישון בסוכה. 

הכנות ללינה בסוכה:

אם מתכננים ללון בסוכה, תתפנקו! מה זה אומר? שתשקיעו בהוצאה של מזרנים כמה שיותר עבים, אל תשכחו שבערבים קריר ותכינו עמדת תה עם עוגיות.

 

הרחקת יתושים:

אין ספק שהיתושים הם המטרד הרשמי של חג הסוכות, בטח אם עומדים לשהות זמן ממושך בסוכה. מה עושים? מתארגנים ראש על פתרונות יעילים.

אלו יכולים להיות נרות ציטרונלה, תכשירי מריחה טבעיים, שימוש במכשירים אלקטרוניים (אם יש בקרבת מקום שקע) ואפילו ניתן לשלב בסוכה ובקרבתה צמחים שידועים כמרחיקי יתושים: נענע, קורנית לימונית, עשב לימון, לבנדר, מליסה, גרניום לימוני, פלקנטרוס וקטניפ. מה עוד? אם יש מקורות מים לצד הסוכה, ייבשו אותם בהקדם.

 

קישוטים לחג סוכות:

יותר משחשוב לשבת בתוך סוכה מקושטת, חשוב להכין ביחד כמשפחה קישוטים לסוכה. עצם העשייה המשפחתית מקרבת ומהנה, כך שרצוי לדאוג מראש לכל החומרים הרצויים, כולל דבק, מספריים וסיכות מהדק - השלישייה הקדושה שתמיד איכשהו ברגע האמת חסרה.

 

אחסון וקיפול הסוכה:

אומנם סוכה לנצח מגיעה בקיט ארוז בצורה חכמה, אך עדיין מומלץ לבחון האם מעוניינים לאחסן חלקים נוספים בצורה נפרדת, ואף יותר חשוב למצוא פעם אחת ולתמיד מקום אחסון ייעודי. על אותו מקום להיות מספיק גדול ולהיות ממוקם באזור סגור שאינו מאוים משמש ישירה, לחות ורטיבות.

 

פעילות לילדים:

עם כל הכבוד להלכות החג, סוכות הנו החג של הילדים, ולכן כיף ליצור עבורם הפעלות מהנות. זו יכולה להיות "תחרות קישוט סוכה" באמצעות 5 רכיבים שמחליטים לגביהם (למשל עדשים כתומות, פקקים, ענפים, בריסטול וטושים). אפשר להמציא חמשיר לחג בהתאם ללחן "שלומית בונה סוכה", זו יכולה להיות פעילות במטבח (למשל הכנת קינוח צבעוני ברוח החג) וכדומה.

 

מוכנים?!

לסיכום נציין שעם תכנון נכון ומחשבה על הפרטים הקטנים, חג הסוכות עתיד להיות חוויה הרבה יותר נפלאה לכל המשפחה. חג שמח!