מתארחים בסוכה ומחפשים מתנה? קבלו 8 רעיונות מקסימים!

מתארחים בסוכה ומחפשים מתנה? קבלו 8 רעיונות!

מתארחים בסוכה ומחפשים מתנה? קבלו 8 רעיונות!
מאת: חן בן צבי

חג הסוכות הוא זמן מיוחד של שמחה, אחדות וכמובן גם של אירוח, ואכן אנשים רבים בוחרים את הגודל של הסוכה לא רק בהתאם לכמות האנשים שחיים בבית, אלא גם בהתאם לכמות האנשים שמתכוונים לארח.

זכיתם להיות הצד שמתארח בסוכה של בני משפחה או חברים קרובים? כמובן שהעיקר זה הביחד, אך תהיו בטוחים שתמיד כיף להביא מתנה כאות להערכה. שוברים את הראש מה להביא, או מבקשים השנה להיות מקוריים? קבלו רשימה של רעיונות מושלמים שבטוח ישמחו את המארחים:

 

תוספת צבעונית - קישוטים לחג סוכות

אם מחפשים תוספת קטנה לצד הפשטידה או העוגה שמתכוונים להביא, קחו בחשבון שתמיד כיף להביא מתנה שתוסיף יופי וצבע – קישוטים לחג סוכות. זו יכולה להיות שרשרת נייר צבעונית ומיוחדת שהכנתם במו ידיכם, וזה יכול להיות קישוט תלוי שבחרתם בחנות.

 

מתנה עם ערך - ספר על חג הסוכות

מחפשים מתנה שתמיד תתקבל בברכה, שתיצור עניין ואף תעיד על מחשבה? תשקלו לרכוש ספר בנושא סוכות. זה יכול להיות ספר למבוגרים (למשל הספר "ומתוק האור סוכות" של הרב שלמה לוינשטיין), וזה יכול להיות ספר ילדים (למשל "החגים שלנו" של גלילה רון פדר עמית).

 

מתנה שימושית - סט כלים לסוכה

כל מי שמארח יודע עד כמה הנושא של כלי ההגשה קריטי. מצד אחד, אין יותר מרשים מכלים רגילים. מצד שני, אין יותר נוח (עבור הצד של המארח), מאשר כלים חד פעמיים שלא דורשים שטיפה. רוצים לסייע? הציעו לרכוש סט כלים חד פעמי. סט שכזה יכול להיות מאוד איכותי, מתכלה, בגוונים טבעיים וכדומה. עצה שלנו? אל תפתיעו, ומוטב לוודא מראש לאיזה עיצוב המארח שואף.

 

מתנה עם ריח - עציץ מקסים ופרקטי

צמח ירוק, או פרחים, עשוי להוסיף חיים וריח נעים. מחפשים כיוונים? ראשית תוודאו שהצמח מתאים לתנאי חוץ, ותשלבו ערך מוסף.

כך למשל ניתן לבחור צמחי תבלין כגון רוזמרין שבין היתר נחשב עמיד, משתלב נהדר בשלל תבשילים ובין היתר ידוע כדוחה יתושים. רעיון נוסף? עציץ נענע מעולה להכנת תה וידוע בריח משגע.

מחפשים עציץ שנחשב סופר עמיד לתנאי חוץ? התמקדו בקטגוריית סוקולנטיים. כאן יש לא מעט אפשרויות. למשל צמח אלוורה שבין היתר מרגיע את העור אם נעקצים מיתושים, או סנסיווריה גלילית מרשימה ביופיה.

רוצים לבחור בצמח שבעצמו נראה כמו קישוט, ולו בשל העובדה שהוא נשפך? תשקלו לרכוש במתנה פוטוס, או שרך בוסטון שמוסיף מראה רענן וטבעי.

 

מתנה עם טעם - מאכל מסורתי

הכינו מאכל מסורתי לחג. זו יכולה להיות עוגת דבש, וזה יכול להיות קומפוט פירות, חלה מתוקה, קיגל וכדומה. רוצים משהו מרענן? הכינו סלט ירוק שמשלב את פירות העונה. רוצים להפתיע? תשלבו קוקטייל אלכוהולי - תהיו יצירתיים!

 

מתנה מקרבת - משחק משפחתי

כידוע, חג סוכות מאוד משפחתי ובנוסף גם ארוך, ועל כן אם מחפשים מתנה מחוץ לקופסה ושמתחשבת בקטנים ובגדולים, תשקלו לרכוש משחק לכל המשפחה.

מתנה מהלב - סט ארבעת המינים:

אם יודעים שהמארחים ישמחו בכך, שווה להציע שאתם תהיו אחראיים להביא סט של ארבעת המינים.

 

מתנה יצירתית - מתנות DIY

אין כמו מתנה שהיא עבודת יד כדי להראות מחשבה ואכפתיות. זו יכולה להיות צנצנת של ריבה ביתית, חליטת תה מיוחדת, או אפילו לוח שנה מעוצב עם תאריכי החגים.

 

העיקר הכוונה!

שורה תחתונה? המתנה הטובה ביותר היא זו שניתנת מכל הלב!
התחשבו בטעמם ובצרכיהם של המארחים, והתאימו את המתנה בהתאם.

עם זאת, אין ספק שהנוכחות שלכם והשמחה שאתם מביאים איתכם היא המתנה החשובה ביותר.

חג שמח!