מתכוונים לישון בסוכה? קבלו 10 טיפים מסייעים!

מתכוונים לישון בסוכה? קבלו 10 טיפים מסייעים!

מתכוונים לישון בסוכה? קבלו 10 טיפים מסייעים!
מאת: חן בן צבי

חג הסוכות הוא אחד מהחגים שילדים יותר אוהבים.. מלבד הסעודות החגיגיות וקישוט הסוכה, ישנה מצווה ייחודית "לישון בסוכה" - לעזוב את הבית המרווח והמבוסס, ולפחות לזמן קצר, להתגורר במבנה ארעי, דל-קירות ופתוח לרוחות.

מצוות "ישיבה בסוכה" (מצוות עשה מדאורייתא), נועדה להזכיר לנו את הניסים שחוו בני ישראל במדבר ולחזק את האמונה בהשגחה עליונה.

בנקודה זו כל אחד יכול למצוא את עצמו באחת משתי הקבוצות:

  1. אלו ששמחים על האפשרות לשבור את השגרה.
  2. אלו שרק המחשבה על כך גורמת להם לחוסר נוחות.

מבחינתי, ניתן בקלות להבין את הקבוצה השנייה, במיוחד אם עברתם את גיל 20. נניח שבאוהל עוד נוח לישון, אך בסוכה שאינה באמת סגורה, ושהבד שלה אינו באמת מתוח ומשמיע רעשים בכל מפגש עם הרוח, פשוט לא נוח לישון, במיוחד כשהלילות קרים.

"בסוכות תשבו שבעת ימים" - מה זה אומר?

אם לרגע נעצור לעשות סדר, נציין שנשים אינן מצוות בשינה בסוכה, ואילו ילדים מגיל 5 כן נדרשים לישון בסוכה. כמו כן, אם הלינה בסוכה מובילה לתחושת צער, יש מכך פטור. כלומר אם עולה ריח מהביוב הסמוך, אם יש בעיה של יתושים, אם יש גשם וכדומה, הרי שאין צורך לישון בסוכה.

הכי נוח שיכול להיות...

החלטתם שכן לישון בסוכה? תדאגו שיהיה לכם כמה שיותר נוח, מוזמנים להיעזר בטיפים שלנו:

  1. בחירת מיקום אידיאלי - טרם מתקינים את הסוכה, חשוב לבחון בחוכמה מיקום אידיאלי. אומנם לרוב אין יותר מדי אפשרויות, אך כן רצוי לוודא שהסוכה מוצלת ומוגנת מרוחות חזקות. לעתים מספיק לייצר מספר שינויים בסביבה המידית (כמו למתוח יריעת צל למשל), כדי להטיב את התנאים.

 

  1. בנייה מקצועית - בחרתם מקום אידאלי ואף מצאם סוכה למכירה בגודל הרצוי (בהתחשב בכמות האנשים שאמורים לישון בסוכה)? עתה תשקיעו בבנייה מקצועית. הכוונה היא לוודא שהמוטות מחוברים כראוי ושהיריעות מתוחות, כך שהן יהיו כמה שפחות רגישות לרוחות.

 

  1. חימום - אין לשכוח שחג הסוכות חל בסתיו, כך שגם אם בבקרים עדיין חם, בלילות עשוי להיות קר מאוד. אי לכך יש לארגן את הסוכה עם שמיכות עבות ושכבות של בגדים, כולל גרביים עבות.

 

  1. נוחות - אומנם אין זה נוח להוציא מהבית את המזרנים של המיטות, והרבה יותר פשוט לארגן מזרנים של טיולים, אך כיוון שמדובר בלינה של כמה ימים, חשוב לייצר חוויה כמה שיותר נוחה. קצת השקעה ותרגישו כמו בבית.

 

  1. פינוקים - מעבר לעובדה שאת הארוחות יש לאכול בסוכה, לקראת השינה תארגנו תה חם ועוגיות. תחושה מפנקת שמזכירה שמדובר בימים מיוחדים, קצת כמו קמפינג מחוץ לבית.

 

  1. אירוח - אומנם הסוכה אינה גדולה, אך תהיו בטוחים שהילדים ישמחו לארח ללילה חברים. יש מעט מקום פנוי? אפשרו לכל ילד להזמין פעם אחת חבר, כך שהילדים יזכו לצבור חוויות מיוחדות.

 

  1. משחקים - משחקי חברה יוסיפו חום אנושי לאווירה. אלו יכולים להיות משחקי קלפים, יצירת סיפור בהמשכים, משחקי צלליות על הקירות, הקראת סיפור לילדים, דיון על סיפורים מהתנ"ך ועוד.

 

  1. תאורה - אין כמו סוכה מעוצבת, ואין כמו תוספת של תאורה עדינה, ממש כמו תאורת לדים שתסייע ביצירת אווירה חמימה ונעימה בשעות הערב.

 

  1. ריחות - הוסיפו ניחוחות טבעיים של שמנים אתרים. אלו יסייעו בהפצת ריח נעים ויעשירו את אווירת החג.

 

  1. הרחקת יתושים - יש לא מעט שיטות להרחיק יתושים, כאשר אחת מהן יכולה לסייע גם בקישוט הסוכה. האם ידעתם שיש צמחים שיכולים להרחיק יתושים? ממש כמו מנטה, גרניום לימוני, לבנדר ועשב לימון? מוזמנים לפזר בסוכה עציצם טריים ומבריחי יתושים ותקבלו סוכה מקושטת וריחנית במיוחד.

מאתגר ומהנה בו זמנית

לסיכום נציין שלישון בסוכה זה אולי מאתגר, אך למרות שמדובר במבנה ארעי, בקלות ניתן להפוך את סך החוויה לנעימה ואף מפנקת. מקווים שסייענו והענקנו חומר למחשבה :)!